Actualitate

3000 de utilaşe şi 4000 de persoane acţionează în toată ţara pentru deszăpezire

Iarna a pus stăpânire pe România. Ministerul Transporturilor anunţă mobilizare naţională pentru a asigura circulaţia pe drumurile naţionale şi pe căile ferate.

Având in vedere alertele meteorologice transmise de către Administrația Națională de Meteorologie, conducerea Ministerului Transporturilor, a luat următoarele măsuri pe toate modurile de transport gestionate:

Rețeaua rutieră:

La ora actuală sunt implicați în acțiunile de deszăpezire și combatere a poleiului peste 4000 de oameni, aflați în bazele și comandamentele de la nivel regional și central. Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere – CNAIR dispune de peste 3000 de utilaje: autobasculante cu lama și răspânditor, turbofreze, încărcătoare, autovehicule de intervenție și autovehicule cu șenile.

Stocurile de sare și clorură de calciu sunt permanent completate pe măsură ce se consumă. În baza contractului cu SALROM se asigură suplimentarea cantităților de sare. De la mijlocului zilei de 25 ianuarie 2019 și până în prezent s-a acționat cu 1000 de utilaje (lame și turbofreze) și s-au răspândit peste 4300 t de material antiderapant.

Sectoarele de drum temporar închise, din cauza ploii înghețate,  au fost A2  Lehliu-Drajna și A3 – București – Centura București, acestea fiind redeschise în cursul dimineții zilei de astăzi.

Rețeaua feroviară:

La această oră nu sunt linii închise însă circulația trenurilor este adaptată la condițiile meteo severe de ploaie înghețată și vânt puternic pe raza regionalelor din jumătatea de sud a țării , dar și la intrare în Capitală.

Pe magistrala București – Constanța trenurile circulă remorcate cu locomotive Diesel din cauza poleiului depus pe linia de contact și a vântului puternic, fenomene meteo care nu permit desfășurarea în condiții normale a traficului feroviar, și anume cu tracțiune electrică.

Pe restul rețelei feroviare din jumătatea de sud a țării, traficul se desfășoară în condiții de iarnă, fără implicații majore în circulația trenurilor, însă sub atenta supraveghere a dispecerilor locali și centrali, dar și a personalului feroviar de întreținere.

Menționăm faptul că, în prima parte a zilei circulația trenurilor a fost afectată de condițiile meteo severe pe relațiile București Nord – Lehliu și Valea Albă – Drobeta Turnu Severin Mărfuri, unde mai mulți copaci, care au cedat sub greutatea gheții, s-au prăbușit pe firul de contact, ceea ce a dus la întreruperea alimentării cu energie electrică a locomotivelor.

De asemenea și la intrare în Capitală s-a circulat până la ora 11.40 în condiții speciale pe sectorul Buftea – Periș – Crivina, unde s-au înregistrat fluctuații de tensiune în linia de contact și implicit întreruperi repetate de alimentare cu energie electrică a locomotivelor.

Toate aceste deranjamente au fost remediate începând cu ora 10.00 și până la ora 11.40, personalul de specialitate feroviar fiind însă activat și pregătit se acționeze operativ în continuare pentru menținerea siguranței în circulația trenurilor.

Menționăm de asemenea faptul că, pe tot parcursul acestei zile, echipele feroviare vor face verificări permanente pe toate secţiile de cale ferată de pe raza judeţelor din jumătatea de sud a țării, aflate sub incidența celor două coduri de vreme nefavorabilă, iar pe segmentele unde situația o impune se va interveni operativ cu personal care are la dispoziție 92 de drezine pantograf și alte utilaje necesare, astfel încât să menținem operațional traficul pe toate magistralele.

Trenuri CFR Călători afectate de condițiile meteo nefavorabile:

Pe secția de circulație  900 București – Timișoara:

– trenul  IR 1695 București Nord – Craiova – Timișoara Nord  a fost afectat de închiderea accidentală Valea Alba – Drobeta Turnu Severin Mărfuri ( lipsă tensiune în firul de contact  de la ora 4:32  la ora 10:01)

– un tren IR anulat pe ruta București Nord – Craiova ca urmare a întârzierilor înregistrate de trenuri la îndrumarea din stația București Nord;

-un tren  Regio anulat pe ruta Balota – Orșova;

-un tren Regio anulat  pe ruta Orșova – Drobeta Turnu Severin.

Pe secția de circulație 800 Constanța –București Nord:

–  din totalul de 12 trenuri Interregio care circulă zilnic, au fost anulate trei trenuri;

– din totalul de 10 trenuri Regio  care circulă zilnic,  au fost anulate cinci trenuri ,  în circulație fiind  cinci trenuri, din care patru  trenuri pe ruta  București  – Constanța.

Pe secția de circulație 700/ 701 Slobozia – Urziceni– București Nord

– două trenuri Regio pe ruta Slobozia Veche – București Nord și retur ( R 8123/R 8122)

Pe secția de circulatie 500 Bucuresti Nord – Buzău – Suceava

–  un tren Interregio anulat pe ruta București –Buzău;

– un tren Regio  anulat pe ruta București – Ploiești Sud.

Aeroporturile aflate sub autoritatea Ministerului Transporturilor sunt funcționale. Există întârzieri la decolare cauzate de procedurile specifice iernii. Degivrarea se face cu pasagerii la bord și se intervine constant pe piste, platforme și căi de rulare.

În prezent se înregistrează următoarea situație, la Aeroportul Internațional Henri Coandă – Otopeni:

–  34 întârzieri la decolare de peste 30 min (40-70 minute)

–  există întârzieri mai mari la următoarele curse: cursele Tarom de Paris, Amsterdam, Frankfurt intre 2.5 si 3 ore, cursa Blue Air de Cluj 3.5 ore, cursa Blue Air de Dublin 2 ore.

–  O cursa Ryanair de Timișoara anulata (din cauza condițiilor meteo la Timișoara)

–  Întârzierile la aterizare nu au cauze meteo

Degivrarea aeronavelor cade în responsabilitatea fiecărei companii aeriene în parte. Pe aeroporturile pe care operează, companiile aeriene încheie contracte de handling cu operatori autorizați. Aceste contracte includ, când este cazul, și prestarea serviciilor de degivrare a aeronavelor. Administrația unui aeroport nu poate interveni în alegerea, de către compania aeriană, a agentului de handling. Selecția se face în condiții concurențiale. Administrațiile aeroportuare au ca atribuții deszăpezirea și degivrarea suprafețelor de mișcare (piste, căi de rulare, platforme de staționare a aeronavelor) și a drumurilor de acces (rutier sau pietonal).

În prezent sunt suspendate manevrele în portul Constanța Sud fluvial, din cauza vântului. Totodată sunt închise următoarele căi navigabile: Bara Sulina și Canalul Dunăre-Marea Neagră (km 0 – km 15), din cauza vântului și a vizibilității reduse.

În această perioadă au fost suplimentate stocurile de materiale antiderapante și au fost dublate efectivele de personal.


Lasa comentariul tau...