Actualitate

Adevărul despre rezultatele catastrofale de la examenul de bacalaureat. Situaţie deosebită în Ardeal. Reacţiile inspectorilor. „ În limba română vorbesc numai în oraşe”

dyfashion.ro%20   kitunghii.ro   ideall.ro

 

Ordinul ministerului Educaţiei publicat în Monitorul Oficial precizează că  la examenul de Bacalaureat 2020, lucrările nu vor mai fi corectate, încrucișat, în alte județe.

De asemenea, profesorii care corectează lucrările la Bacalaureat nu vor mai trebui să fie formați ca evaluatori, porivit  transparentnews.ro

Articolul 9, alineatul (4) din ordinul MEN publicat în Monitorul Oficial:

“Cadrele didactice nominalizate ca profesori evaluatori sunt selectate, de regulă, din rândul cadrelor didactice abilitate în domeniul evaluării prin cursuri de formare recunoscute de Ministerul Educației Naționale”.

Rata de promovare în ansamblu (înainte de contestații), incluzând și elevii proveniți din promoțiile anterioare, este de 67,2%.

Măsura a fost luată datorită rezultatelor foarte slabe înregistrate în acest an în aproape toate judeţele ţării.

O situaţie deosebită s-a înregistrat în judeţele din Transilvania unde ponderea elevilor de etnie maghiară este mai mare.

În acest sens, doi aleși pe listele UDMR au înaintat în Parlamentul României o inițiativă legislativă de modificare a Legii Educației Naționale care prevede eliminarea examenului de limbă română pentru elevii maghiari.

Politicienii UDMR trebuie, însă, să înțeleagă odată și odată că prin acest mod de acțiune nu fac altceva decât să distrugă viitorul copiilor maghiari, să-i văduvească de posibilitatea unui trai decent, într-o Europă a valorilor și progresului și nu într-una a enclavizării și a izolării față de semenul tău de altă naționalitate.

Demeter Levente, profesor din Cristuru Secuiesc, care în prezent este inspector general al Inspectoratului Şcolar din judeţul Harghita, a afirmat despre această situaţie că speră după aplicarea noului curriculum şcolar ca lucrurile să de îndrepte.

„În zona noastră este adevărat sunt rezultate mai slabe la limba şi literatura română. Aici în zona asta este o situatie specială pentru că aici limba maternă a etnicilor maghiari este maghiara. Ei vorbesc  în limba lor maternă. În limba română vorbesc numai  în oraşe. În mediul rural nu prea vorbesc  în limba română. Acum şi cei care au intrat în clasa a VII-a au un curriculum nou care pune accentul pe comunicare. Este vorba  despre posibilitatea ca aceşti elevi să poată să comunice. Noi facem eforturi si să vedem care va fi rezultatul. Elevii care sunt acum în clasa a VII-a , la anul vor fi în a VIII-a  şi să vedem ce rezultate vor avea la examenul de evaluare naţională”, a afirmat inspectorul general

În legătură cu numărul de ore de limba română predate în şcoli, Levente a spus că sunt suficiente.

„Acum, daca vorbim de programă, toată lumea spune că ar trebui micşorată. Spun că au prea multe ore. Au 4-5 ore pe săptămână de limba română şi cred şi eu că e suficient. Modul de predare trebuie să se schimbe. Ministerul a încercat acum doi ani de zile să schimbe ceva. A schimbat curriculum pt toţi elevii care nu au limba maternă pe cea română şi să vedem când aceşti elevi vor ajunge în clasa a VIII a ce rezultate va da acest nou curriculul care a fost adoptat.

Avem copii care în viaţa lor de zi de  zi, mai ales în zona rurală, că în zona urbană mai găsesc oameni care stiu limba română, aceşti copii nu au avut unde să înveţe limba română”, a spus Demeter Levente.

O părere oarecum diferită o are doamna insprector general adjunct din judeţul Mureş care consideră că ar trebui să se pună accent pe o mai bună comunicare şi învăţare a limbii române în afara şcolii, recunoscând, totodată, că rezultatele la examenul de bacalaureat au fost catastrofale în acest an.

„Consider că nu numai elevii maghiari au rezultate foarte slabe. Toţi au rezultate f slabe. Făcând o analiza amplă, consider că aceste rezultate oglindesc realitatea. Înainte, 40% erau la liceu şi 60% la şcoala profesională….pe urmă 60 % la liceu si 40 % la şcoala profesională. Acuma, cei care au terminat clasa a VIII a şi la evaluarea natională au luat 1 şi 2 sau nici nu au participat la evaluarea naţională au intrat la liceu. Ori, din copiii aştia cum să scoatem medie de 7 la bacalureat?

Şi consider că aceste examene sunt foarte reale, foarte corecte şi mă bucur foartetare că am ajuns să vedem realitatea şi să nu ne ascundem în spatele realităţii. Probabil din aceste rezultate si văzând rezultatele, oamenii încearcă să-şi orienteze copiii si copiii incearcă să se orienteze singuri, iar cadrele didactice şi comunitatea  încearcă să orienteze copiii către ce stiu mai bine.  Eu nu pot să spun că cei de la sectia maghiară sunt mai slabi sau mai decât cei de la secţia română.

Nu pot să categorisesc copiii după etnie. Că este puţin mai greu că învaţă o limbă în plus, nu este limbă lor maternă , dar asta nu înseamnă că îi categorisim că sunt mai slabi sau mai puţin slabi.

Recunosc că programa nu este prea bună. Am susţinut asta. Acum cei din cls a VII sunt pe curicula nouă. Speram acum cu noua curiculă să fie rezultate mai bune. Consider că prima oară ar trebui să ştie să converseze şi apoi să înveţe literatura. Şi eu am învăţat întâi în curte afară şi apoi am învăţat literatura”, a afirmat Iles Ildiko

Lucian Ionescu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Comment here