miercuri 17 octombrie 2018 5:52 am
Download http://bigtheme.net/joomla Free Templates Joomla! 3
Acasa / News / ADEVĂRUL.RO Un profesor islamolog din Cluj spulberă miturile despre musulmani | Ce sunt, de fapt, Sharia, războiul sfânt şi cele 70 de fecioare care îi aşteaptă în rai
Adpres Market
646x4042

ADEVĂRUL.RO Un profesor islamolog din Cluj spulberă miturile despre musulmani | Ce sunt, de fapt, Sharia, războiul sfânt şi cele 70 de fecioare care îi aşteaptă în rai

AdpresFM - Radio Online Stations  
646x404Islamologul Marius Lazăr, cadru didactic la UBB Cluj, a explicat, pentru „Adevărul”, ce înseamnă să fii musulman, ce este Sharia, cum trăiesc adepţii Islamului şi cât de extremistă şi radicală este această religie. Universitarul clujean a vorbit despre concepte incorect cunoscute în Europa, precum războiul sfânt, cele 70 de virgine care-i aşteaptă pe jihadişti în paradis sau ce înţeleg musulmanii prin „necredincioşi”.
„Realitatea din teren este foarte diferită de ceea ce este prezentat în mass-media”, este fraza pe care a repetat-o de mai multe ori în timpul interviului Marius Lazăr, cadru didactic lector universitar la Departamentul de Studii Internaţionale şi Istorie contemporană, Facultatea de Istorie-Filosofie, din Universitatea Babeş-Bolyai şi unul dintre puţinii islamologi din România.
Pe reţelele de socializare şi în presa au apărut fotografii şi filmuleţe cu musulmani violenţi. Mesajul era următorul: aceştia vor să aducă jihadul, războiul sfânt în Europa, având ca finalitate transformarea continentului într-unul islamic. Termenul de război sfânt este atât de prost înţeles în limbajul uzual încât nu are nimic de a face cu realitatea teologico- juridică formulată în religia musulmană. Este islamul o religie extremistă?
Nu e o religie extremistă, nici vorbă. Ceea ce e specific teologiei musulmane este monoteismul absolut. Orice monoteism este construit pe ideea excelenţei proprii şi a faptului e posesorul exclusiv al adevărului. Iudaismul şi creştinismul au aceeaşi viziune: este contestată validitatea teologică integrală a altor religii. Diferenţa între acestea şi Islam este că religia musulmană le preia o parte importantă din elemente doctrinare şi le integrează în propria sa dogmatică. În Islam există ideea că profeţii, începând cu Adam, Noe, Avram, Moise, David şi Isus sunt profeţi trimişi de acelaşi Dumnezeu. Diferenţa e că în Islam există încă un profet după Isus, Muhammad, considerat ca fiind ultimul profet. Islamul se consideră drept ultima religie a umanităţii şi deci mesajul din Coran drept expresia integrală a adevărului divin.
Ce este Sharia?
Sharia e un termen foarte ambiguu şi complex care desemnează întreg setul de valori individuale, colective, familiale, de norme comportamentale – cum să mănânci, cum să te îmbraci, cum să faci sex, cum să faci comerţ şi în plus, norme ce ţin de domeniul juridic. Deci, Sharia nu se reduce la dimensiunea juridică, ci e un întreg set de principii al cărui rol este de a-l face pe credincios cât mai fidel faţă de normele divine. Rolul Shariei este de a sacraliza cât mai complet viaţa individului şi a societăţii. Sharia are două mari aspecte, unul ţine de credinţă şi celălalt de relaţiile individului cu societatea- familie, statut public, stat, sistem juridic. În privinţa sistemului juridic ca atare, există 4 şcoli oficiale în sunnism, care datează din secolul 8-9 şi dăinuie până astăzi. Malekismul (în Magreb), Hanefismul (cel mai permisiv şi mai liberal, a fost adoptat ca ideologie de Imperiul Otoman şi se mai întâlneşte acum în Orientul Mijlociu şi Asia Centrală), Şafiismul (prezent în Orientul Mijlociu, Golful Persic, Asia de sud-est – Indonezia, India, Pakistan într-o anumită măsură) şi Hanbalismul – care este cel mai tradiţionalist, cel mai conservator şi radical, acest curent încercă să aplice într-o manieră literalistă ceea ce teologii hanbalişti considerau că deduc din Coran. Hanbalismul a dispărut după sec 11-12, din cauză că era foarte radical. Au fost momente în care a fost resuscitat de unii teologi şi jurişti. Cel mai cunoscut dintre ei a trăit în secolul 13-14 – Ibn Taymiyya. El e un fel de guru contemporan al mişcărilor radicale sunnite, al salafismului, pentru că era adeptul unei interpretări rigoriste şi tradiţionaliste a dogmelor sunnite, precum şi marcat de o aversiune pronunţată pentru şiism – în special interpretările heterodoxe, precum cele ale alawiţilor

Cititi articolul integral pe adevărul.ro

Adpres.ro : Adpres Media – Grup Media Target : contact@adpres.ro

AdpresFM - Radio Online Stations  

Play TV Online
Adpres Games - Jocuri Anti Stres


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com