Sanatate

Cum să îți îmbunătățești sănătatea mentală introducând exercițiile fizice în viața ta

Exerciții fizice – cuvintele care ne dau bătaie de cap, mai ales dacă nu suntem adepții mișcării. Probabil că îți displac din moment ce nu pui accentul pe modul în care arăți. Cu toate acestea, atunci când faci exerciții fizice, nu doar corpul tău are de câștigat. Ci și sănătatea mentală. Pentru că avantajele sunt numeroase, atunci când faci exerciții fizice.

Începi prin a-ți diversifica garderoba. Acest lucru înseamnă îmbrăcăminte și încălțăminte pentru sport. Ceea ce înseamnă că poți să faci shopping, poate una dintre activitățile cele mai plăcute de weekend. Apoi, îți poți face un abonament la sala. Vei începe să cunoști oameni noi și să interacționezi. Beneficiezi, așadar, de avantaje din punct de vedere al socializării.

Poate te gândești că toate acestea sunt scumpe. Nu este așa, mai ales că ai la dispoziție site-ul de comparații de unde poți accesa Monily credit rapid fără gaj, care te poate ajuta să îți cumperi avantajos cele mai importante accesorii pentru exercițiile fizice.

Cât de importante sunt exercițiile fizice pentru sănătatea mentală?

Activitățile fizice intensifică nivelul de serotonină din organismul nostru. În acest fel, stările de depresie sunt contracarate mult mai eficient. Totodată, exercițiile ne ajută să avem parte de o odihnă mult mai relaxată. Creierul se simte mai confortabil, iar somnul nostru este mai liniștit. Alături de aceste efecte, iată și alte beneficii de care se bucură mintea noastră:

  • Crește nivelul de încredere în sine – câteva kilograme în minus și deja începem să vedem lumea cu alți ochi;
  • Stare de spirit pozitivă – endorfinele sunt mult mai prezente în corp, ceea ce înseamnă că suntem mai fericiți, așadar privim lucrurile într-un mod mai puțin pesimist;
  • Un corp mai puternic tolerează mai ușor durerea – exercițiile fizice ne întăresc organismul, ceea ce ne face să suportăm mai bine orice formă de durere;
  • Nu mai gândim negativ – învățăm să fim mai optimiști;
  • Se intensifică nivelul de socializare – într-o sală de fitness este mai ușor să interacționezi cu oamenii. În plus, vei cunoaște persoane care provin din categorii sociale și medii diferite, așa că poți avea parte de experiențe variate.
  • Gândirea este stimulată la un nivel intensiv – acesta este rezultatul faptului că exercițiile fizice ajută la creșterea numărului de celule nervoase. În plus, nivelul de concentrare este mai ridicat atunci când faci sport.

Împiedică deteriorarea prematură a celulelor nervoase – cât timpul corpul rămâne tânăr și mintea se menține la același nivel.

Care tipuri de exerciții influențează mai bine creierul?

Dacă faptul că exercițiile și activitățile fizice contribuie la sănătatea mentală este ceva dovedit, încă nu se știe care dintre ele influențează mai bine creierul. Se pare că nu doar tipul de exerciții trebuie luat în calcul, ci și vârsta, sexul și istoricul psihic al familiei. Cu toate acestea, au fost identificate câteva activități care nu dau greș și ajută sănătatea mentală:

  • Yoga;
  • Aerobic;
  • Ridicarea de greutăți;
  • Artele marțiale;
  • Ciclismul;
  • Drumețiile.

Iar dacă vrei să îmbini util cu plăcutul atunci poți încerca și dansul. Printre efectele de care vei beneficia de pe urma activităților fizice se numără:

  • Eliberarea de stres și orice formă de anxietate;
  • Creșterea nivelului de productivitate în activitățile pe care le realizăm;
  • Sporirea puterii de auto-control;
  • Creșterea nivelului de concentrare și scăderea timpilor de rezolvare a sarcinilor;
  • Îmbunătățirea capacității de învățare și memorare;
  • Dezvoltarea unor noi abilități;
  • Creșterea nivelului de încredere în forțele proprii;
  • Descoperirea mediului înconjurător;
  • Ușurință în abordarea oamenilor și îmbunătățirea nivelului de socializare.

Desigur, avantajele sunt mult mai numeroase. Iar ceea ce este și mai îmbucurător este faptul că noi ne putem alge tipul de activitate sportivă pe care să o practicăm. Pentru a ne bucura cu adevărat de toate aceste beneficii trebuie să facem sport din plăcere.

Nu trebuie să o luăm ca pe o obligație, ci doar ca pe o modalitate de a ne deschide noi orizonturi. Este o provocare care ne ajută să ne dezvoltăm mental. Pentru că, nu-i așa, nimic nu este mai interesant pentru creierul nostru decât o provocare care să-l stimuleze pe termen lung!

The post Cum să îți îmbunătățești sănătatea mentală introducând exercițiile fizice în viața ta appeared first on exclusivNEWS.ro.

Cascada Bucias



   

Comment here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.