Actualitate

TEROARE! Gandeste-te de doua ori inainte sa iei un credit de la Bancpost! Aceasta banca a distrus viata unei femei

• O ieseanca a ajuns sa fie terorizata de-a dreptul de catre o banca • Chiar daca are o hotarare definitiva si irevocabila care-i da dreptate, banca pare ca nu poate fi trasa in niciun fel la raspundere • Cazul iesencei este halucinant si demonstreaza cat de puternice sunt bancile din tara •

Un credit luat in franci elvetieni a distrus o familie din Iasi. Totul a inceput in luna martie 2008, cand o familie a contractat un credit de la sucursala S.C. Bancpost S.A, in valoare de 71.900 CHF timp de 25 de ani, cu o dobanda fixa timp de sase luni, martie-septembrie 2008. Din septembrie 2008, dobanda a devenit variabila si continea o marja 0 (specificata in documente), la care s-a adaugat indicele Libor. Valoarea marjei a reprezentat aspectul atractiv care i-a determinat pe sotii Munteanu sa opteze pentru acest agent economic. Totul a mers perfect pana cand, dupa cum spun magistratii, SC Bancpost SA a incalcat diferite clauze

“Asa cum am demonstrat si in instanta, unitatea bancara a inserat clauze abuzive, marindu-ne prin diverse artificii financiare dobanda si implicit creditul (au folosit un indice de referinta al bancii, formula de calcul fiind modificata discretionar doar in beneficiul lor). Marja, parte componenta a dobanzii, a fost de asemenea marita, de la 0 la 7,24 la suta.  Astfel, la o dobanda de 7,35  la suta, achitam inainte prin vointa bancii, lunar suma de 560 CHF, iar la o dobanda de 1,30 la suta stabilita in instanta, 160 CHF (prin respectarea marjei prevazuta initial de 0 la suta, plus indicele Libor). Diferenta de 400 CHF pe luna s-a stabilit ca era nedatorata”, a declarat Catalina Munteanu.

Legal are dreptate, insa cu cine sa se lupte?

Ieseanca spune ca urmare a acestor masuri abuzive, prin modificarea unilaterala a nivelului de dobanda, a castigat in instanta, pentru perioada septembrie 2008-decembrie 2014, recuperarea sumei de 15.896 CHF, reprezentand diferenta dintre suma aferenta rate lunare si cea pe care ei au perceput-o. De asemenea,Catalina Munteanu a castigat in instanta si emiterea unui plan de rambursare, respectand dobanda stabilita in contractul initial, fara modificari ulterioare, insa, dupa cum spune femeia, banca nu respecta aceste masuri. 

“Ne lovim de refuzul constant al bancii de a pune in aplicare prevederile deciziilor judecatoresti, respectiv sa-mi elibereze un nou grafic, cu nivelul de dobanda stabilit in instanta. Dintr-un document reiese faptul ca banca nu a operat modificarile, emis 3 mai 2016, respectiv un scadentar. Drept urmare, apar cu intarzieri de 400 zile, respectiv un debit de 7.571 CHF, ce reprezinta diferenta ca urmare a neaplicarii dobanzii. Am facut plangere penala impotriva Bancpost in luna februarie 2015 si am fost audiati in luna mai a aceluiasi an, insa nu avem nicio rezolutie”, a completat Catalina Munteanu. Mai mult decat atat, sotii Munteanu sunt terorizati de catre angajati ai Banc Post, care le solicita sa-si achite datoriile. 

“Suntem zilnic terorizati telefonic, de luni pana sambata, de operatori care se recomada agenti Bancpost, fiindu-ne cerute diferentele, care în instanta au fost declarate ilegale. Suntem siderati si indignati de comportamentul Bancpost. Mi-au fost aduse grave calomnii, descrisa ca un rau-platnic, avand o imagine denigrata, fiind sunati si la serviciu, sfidandu-ne si punandu-ne in situatii umilitoare, urmarind doar sa ne însele si sa obtina venituri ilegale în detrimentul nostru, in pofida unei hotarâri favorabile noua. Ne consideram dispretuiti prin neaplicarea hotararilor judecatoresti si împovarati cu sume ilegale puse pe graficul de rambursare, banca facand abuz de putere prin pozitia de pe piata. Aceste sume castigate de banca ilegal, necinstit au fost platite cu eforturi supraomenesti, ambii soti fiind bugetari”, a spus ieseanca. Desi detin doua hotarari judecatoresti definitive si irevocabile, sotilor Munteanu nu le sunt respectate drepturile prevazute, iar banca face totul dupa bunul plac. 

Ieri, reporterii BZI au contactat telefonic pe reprezentantii Bancpost, insa au fost rugati de catre operatori sa trimita un email in care sa solicite raspunsuri. Iata raspunsul oficial oferit de reprezentantii Bancpost:

“Bancpost a pus in executare hotararile judecatoresti pronuntate in litigiile in care Banca si clientii au avut calitatea de parti, inca din luna decembrie a anului 2013. Ulterior acestei date, s-au purtat corespondente intre clienti si banca prin care s-a incercat clarificarea apectelor sesizate de catre acestia. Avand in vedere ca si in prezent inca exista aspecte neclare cu privire la dispozitiile instantei de judecata, Bancpost va reveni catre clienti in perioada imediat urmatoare pentru oferirea clarificarilor suplimentare necesare, astfel incat derularea relatiilor contractuale sa se desfasoare in cele mai bune conditii”.


Lasa comentariul tau...